fredag 29 augusti 2014

Handhästat..

Ikväll så passade jag på att göra något roligt.. HANDHÄSTA! Jag tycker verkligen det är roligt, hästen jag rider på får ett uppdrag (att ha koll på sig och sin partner plus lyssna på mig), hästen som medföljer utan ryttare har också en uppgift (att hålla samma tempo som ridhästen, inte vara för nära, inte för långt bort, inte för långt fram och inte för långt bak) och ibland får jag sällskap i form av Nilla+Svipa och då får de också en uppgift (prata med mig samt ha koll på sig själva så de inte krockar med oss plus hjälpa till att hålla koll på medföljande häst).

Kjartan blev handhästad och Brana fick jobba som ridhäst. Båda två skötte sig utmärkt i skritt - den enda gångart vi får hålla just nu - och vi red i skritt ca 30 minuter. Ena handen höll tyglarna och den andra handen höll i grimskaftet till handhästen. Det var väldigt mysigt och jag tror nog att samtliga hästar trivdes med sina uppgifter, även om vissa (Svipa) tyckte det gick lite väl långsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar