måndag 18 augusti 2014

Helgens händelser..

Ja, vad har hänt under veckan och helgen?? Jo, första dagarna på veckan tillbringade jag i Tyskland med mitt jobb och arbetade hårt. Det blev lite besök här och där i Tyskland, rätt intensivt..

Helgen var rätt skojsig och tråkig.. Gick upp supertidigt, kl 03:45 och frågade samtidigt mig själv "varför?? varför??".. Men Nilla skulle ju tävla!! Så det var dags att åka till stallet för att packa in Svipa i transporten och sedan iväg till Tölt.nu i Enköping. Mamma hämtades upp vid 06:00 längs med vägen.
Väl framme var det fiint väder och sedan ut och veterinärbesikta hästen. Jag såg att Nilla fick springa fram och tillbaka, fram och tillbaka, debatt och sedan fram och tillbaka igen och mera debatt.. Till slut såg jag Nilla vifta med armarna.. Jahap, dags att motionera tänkte jag.. Hämtade spö och gick till veterinären där även jag och Svipa fick springa två gånger.. Nope, hon markerade och blev struken från tävlingen.. Jahap, här har man gått upp supertidigt och inte fick man se ekipaget man ville se.. Nåja.. sånt händer. Anledningen till att Svipa markerade var antagligen bommen fram som hade lossnat under färden och så hade hon fått ett slag på benet och det ömmade säkert en smula. Hon var inte varm, inte svullen och hade transportskydd på sig (förstås).. Men vi stannade kvar och tittade på A-flokken, alltid lär man sig något och det var spännande att se vissa ekipage - otroligt flotta ekipage. Solen sken och fika hade vi med oss.. vid 12-tiden drog vi hemåt igen för att sedan släppa ut en studsande Brana och en ganska pigg Kjartan - båda stod inne för säkerhetsskull..

På kvällen blev det städning hemma ute på tomten, flytta vedklabbar hit och dit samt kapa ner rododendron som hade fått något vilt över sig.

Söndagen fick Brana motionera med mig PÅ. Hon är alldeles för pigg och behöver röra på sig. En liten skrittträning på ridvolten och Nilla passade på att rida Kjartan litegrann, inte mycket då han är nyvaccinerad men lite skritt har ingen dött av. Svipa fick vila..helt ren i gången i söndags, typiskt!
Sedan på eftermiddagen över till Annica, som nyss hade fyllt år (var det 28?? eller 38??).. och fikade, snackade - mycket husrenovering blir det med dem då de också har köpt hus nyligen.

En härlig vecka, en härlig helg.. Snart semester..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar