fredag 8 juni 2018

Tiden rusar..

Men jösses så fort det går just nu. Det jobbas och fixas både hemma, i stallet och på jobbet.

Hemma håller jag på och fyller på vedlagret så jag klarar av vintern samtidigt som sommarprojekten börjar sättas igång. Det är planer hit och planer dit för trädgården.. eller vad man nu kallar en skogstomt.

I stallet rider jag för fullt. Vi tränar och tränar, Teo och jag. Det är tävling snart vilket är rätt roligt men med köttbulle-häst och sommarstressad Anna så är det kanske inte så jättekul.
Jag satsar på att ha roligt på den här tävlingen, inga krav, inga finaler eller dylikt tror jag vi hamnar på. Jag skulle bli glad om vi hamnar poängmässigt på 4,5-5,0.. Tölten är inte hans bästa gångart och viljan är inte heller där den borde vara men som sagt.. han är långsam att lära sig och det tar tid. Tror att om 2 år kommer jag skriva annat här i bloggen.

Jobbet går som tåget men det är många saker som ska göras och jag fullkomligt älskar det. Bästa jobbet jag har haft (tror jag)..

Helt plötsligt är det fredag och den här helgen har min stallkompis och jag planerat att städa vårt lilla stall.. Stora stallet med stora hästarna brukar städa senare och med tanke på att det ska flytta in 4 stora nya hästar i stallet så misstänker jag att de kanske inte alls kommer städa för det är annat de kommer tänka på.. Roligt med fullt stall igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar