fredag 25 maj 2018

Nu går det väldigt bra

Ibland underskattar man volt-arbete och jag har sannerligen undvikit volten i många månader och fokuserat på takt.. De senaste veckorna har det dock blivit mer ridvolt och det har gett effekt!! Teo går väldigt bra, han tycker det är jobbigt att sätta rumpan under sig mer men han har blivit mer kompakt i sin tölt och "matar" på väldigt bra. Känner mig riktigt nöjd.

Helgen som kommer ska både Teo och Mestur på kurs, ska bli väldigt roligt att ta med sig stallkamraten på kurs (hon som aldrig har varit på kurs) och få se vad de tycker. Naturligtvis är det för Peter Häggberg.

Den nya hästen ja.. Den har jag tackat nej till. Jag har stött och blött alla ekonomiska bitar och känt att det är inte värt det. Jag skulle få leva så otroligt tajt bara för en lånehäst och det känns inte rätt. OM något händer, med hästarna, med huset, med bilen eller med Ida.. eller varför inte med mig själv - då klarar jag inte det ekonomiskt. Så kan man inte leva. Så jag har backat ut.. Jättetråkigt men sånt är livet. Man måste se över sitt egna hus innan man tar för sig av andras..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar