onsdag 2 maj 2018

Långhelg, Banvallen, Elda, Raka, Träna

Åhh, vilken underbar härlig långhelg det har varit!!  Lördag och Söndag så eldades det hemma hos mig, allt ris, allt skräp skulle bort!! Och allt skräp försvann.. Nu har jag äntligen en ren tomt (igen).

 
Jag har haft en s.k pergola på framsidan och den har väl varit fin men jag har aldrig använt den förutom till plats för förvaring, eftersom det fanns tak, och nu med avloppet på hela framsidan så blev det lite för mycket "grejer" på framsidan så pappa ägnade sig åt att ta ner hela pergolan.. Och så nöjd jag blev efteråt.. Nu syns flaggstången också!!
 
 
 
Måndag blev en blandad dag. Först stallet, sedan till mamma för att kolla in mobiler i affärer, köpa byxor osv.. jag blev en s.k personlig shoppare åt mamma och vi kan lugnt säga att jag är en riktigt bra shoppare åt mamma. Jag springer runt i butiken och hittar än det ena, än det andra som mamma får prova och ofta lyckas jag bra så hon köper något eller några av de saker jag tar fram.
 
Sedan vidare till stallet där jag tog en runda med både Kjartan och Teo i skogen, medan jag såg på eldarna som blossade upp både här och där. Det var ju ändå valborg.
 
Och så blev det kväll.. Lugn, skön kväll..
 
 
Tisdagen drog jag och Therese ut på ett litet äventyr. Jag kände att jag vill veta hur Mestur är att lasta och stå i samma transport som Teo eftersom vi ska på kurs ihop om några veckor.
Så sagt och gjort, vi lastade båda (gick ganska bra att lasta dem) och åkte till Banvallen, Kårsta - mina gamla "stalltrakter" som jag fullkomligt älskade, bästa stallplatsen någonsin och bästa ridvägarna..
Vi red en liten runda på banvallen i duggregn men som sagt, Mestur var rätt slutkörd över att bara ha åkt transport så rundan blev rätt liten. Mysigt var det ändå och nöjda blev vi..

 
På kvällen skulle liten ponny rakas, då han ska tävla i helgen och kan inte se ut som en maläten socka med långa pälstester som sticker ut på kroppen.. Så han fick en helrakning, från ganasher till bakhas.. Väldigt söt blev han, väldigt ponnyaktig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar