måndag 18 september 2017

Hästhelg

Efter några dagars vistelse i Österrike så var det underbart att komma hem och få träffa Ida och hästarna!! Jag är ingen människa som gillar att resa (även om det är intressant) så glädjen är väldigt stor när jag kom hem. Mamma & Pappa har bott hemma hos mig, för att underlätta skötseln av hästarna och de har gjort ett strålande jobb. Uppe tidigt, åka till stallet, släppa ut hästar, fodra, rigga lunchhage, mocka och så hemåt för att sedan åka tillbaka till stallet och ta in hästarna, fodra, rigga kvällsautomater och så åka hem igen..  De har dessutom fixat lite hemma hos mig - super..

På lördag/söndag blev det 100% stall för mig. Jag mockade hage, fixade boxarna, köpte spån, städade rent vid hösilageplatsen, umgicks med stallkamrater och en liten tripp till Hööks blev det också. Det var dags att inskaffa en ny hjälm, då den gamla hade fel märkning samt jag har använt den några år. Ska den vara säker, så ska den vara rätt märkt och inte 10 år gammal..  Nu kör vi med svart igen.. 


Jag red ut med kompisar på lördagen, det blev trav för hela slanten en bra sträcka och det var väldigt roligt. Härligt att jag numera kan rida ut med stallkompisarna, även om de rider stora hästar. Teo fick ibland gå först, ibland gå i mitten och ibland sist - nyttigt att kunna vara överallt när man rider. 

Söndagen tog jag med Kjartan på en runda och snacka om pigga och glada hästar! Kjartan låg på och var nästan före mig och  Teo var pigg, hade en enormt skön tölt med mycket driv i bakkärran och jag kände mig glad..

Så skönt att vara hemma igen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar