onsdag 13 september 2017

En liten lätt ridtur och tävlingslicens

Mamma var i stallet igår för att säga hej till Kjartan och hämta Ida eftersom jag ska iväg på jobbresa under veckan. Det är bra med föräldrar, inte nog med att de tar hand om Ida utan de tar även hand om hästarna och kommer bo hos mig under tiden, för att underlätta stall-skötseln. Alla stallkompisar har erbjudit sig att hjälpa till också - har man inte snälla stallkompisar!?



Min lilla trasselsudd.. Hur ska jag klara mig de få dagar utan dig? Du t om tittade efter mig i bilfönstret när du åkte iväg i bilen med Mamma och Molle.. och jag stod kvar utanför bilen.. Nåja, hon kommer få mysigt med allt gos hon kommer få.

Jag tog med mig Kjartan som handhäst och Teo som ridhäst på en liten runda. Lite tölt, lite trav och lite galopp.. Mysigt väder, mysiga hästar och pigga hästar!! Det var en skön kväll..

Min tävlingslicens lyser med sin frånvaro. Jag köpte den via det här nya systemet Indata och beställde faktura till min mailadress då jag inte har Paypal eller kreditkort.. Och betalade den omgående via internetbank - varför nu indata inte har automatisk koppling till internetbank som alla andra moderna system har nuförtiden förstår jag inte men men..  Det skulle ta upp till 10 dagar innan man såg sin licens på indatas hemsida men jag har ännu inte sett någon licens. Så jag tog kontakt med SIF:s kansli (lite svårt att veta vem man ska prata med gällande sådant, saknar en allmän mailadress som typ heter "tavlingsgruppen@sif.se") och frågade vad det är som händer.. De ser inte heller att jag har en licens eller har betalat!! Det står ganska tydligt på den här sidan att man ska skriva in tävlingsdatumet om man köper en engångslicens, så det gjorde jag.. Jag kanske borde ha skrivit in OCR-numret istället.

Nåja, SIF är på detta och försöker hitta min betalning - trevligt med folk som agerar på en gång. Jag har ju kvitto på att det ÄR betalt och allt, så jag är inte så orolig men lite stökigt kan det då bli vid incheckningen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar