tisdag 11 juli 2017

Fika och träna

Varmt, varmt och åter varmt - anser jag att det är nu..  Massa flugor och bromsar dök upp med den här värmen, mindre roligt.

Det som dock var roligt var att en gammal stallkompis dök upp i stallet idag för att säga hej, så vi tog en fika ihop vid stallet - mycket roligt. Välkommen åter till stallet när du vill..

Efter en ganska lång fikapaus åkte kompisen vidare och jag satte på Teo träns+sadel och drog ner till ridvolten. Vi övade med lite skritt på böjda spår och därefter tölt. Jag vet inte riktigt om det är så att han växer eller om det bara är sommaren som har börjat sätta sina spår för tölten är ganska svår just nu. Han växlar mellan trav-tölt och klockren tölt. Det var bara till att kämpa vidare och efter en stunds träning så fick vi till en väldigt bra tölt och då slutade jag. Svettiga och nöjda gick vi upp till stallet och så fick han sig en liten avborstning, ett päron och så åkte jag hem medan de fick sova i boxarna.

En bra kväll helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar