onsdag 12 juli 2017

Träning inbokad

NU har jag bokat in kurser varenda månad för mig och Theodór hela året.  Naturligtvis rider jag för min mentor Peter Häggberg på MarmaTorp..

Jag har försökt räkna ut hur länge jag har tränat för Peter.. hmm.. Tror jag började när jag ägde Ketíll och det är alltså.... nu måste jag räkna lite.. Brana köpte jag 1 maj 2012, köpte henne samma år som jag sålde Ketill, bara någon månad efteråt, och Ketill köpte jag den 1 april 2009 samtidigt som jag köpte Frenja (unghäst) - hon hängde med lite på köpet... När jag köpte Ketíll hade jag precis sålt Hnáta som jag då köpte 1998.  Mmm, jag har inte ägt hästar länge och inte många. Däremot har jag tränat en hel del ;-)

Så där ja! Jag har ridit kontinuerligt för Peter Häggberg sedan 2009.

Innan dess red jag för Jenny Mandal, Atli Gudmundson, Gudmundur Einarsson, Einar Öder Magnusson, Hreggi, Siggi, Johan Häggberg, Anne Fornstedt, Ia Lindholm och många många fler men jag kände att de passade inte riktigt mig.. Peter är en instruktör som passar min ridstil.



Jag tycker att man bör rida för samma instruktör åtminstone 1 säsong så att man kan följa en "röd tråd" genom träningen. Att hålla på och "hatta runt" mellan instruktörer kan bli stökigt.. Jag har sett flera exemplar på detta genom att de som rider gör olika saker gång på gång - för att de har fått någon ny instruktör som gör på något helt annat sätt.

En liten WOW-stund med ny instruktör är väl inte dumt men jag tycker nog att man bör använda samma instruktör för den vardagliga ridningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar