torsdag 6 april 2017

Massage

Så fick Teo sin andra massage-stund med Sara.. Han börjar tycka det är riktigt skönt och kan slappna av någorlunda så länge inget händer i andra stallet - vilket det gjorde igår. Det var barn, vuxna, folk som mockade, folk som snackade. Det är underbart i stallet just nu med sådant liv!! Inte högljutt, utan lagom mjukt snackande.. Tvättäkta stall med massa människor.

Tillbaks till massagen. Sara berättade att när hon utbildades så hade läraren sagt att vissa punkter på hästen brukar ofta vara hårda (spända muskler) men på Teo... inte en enda hård punkt.  Det känns bra för mig som ryttare. 


Jag blir alltid trött när jag ser folk massera mina hästar, vet inte riktigt varför. Kanske det faktum att jag sitter still, är ganska tyst, slappnar av och följer massörens händer över hästens kropp. I vilket fall var jag supertrött efter Teos massage, så jag åkte hem och sov.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar