måndag 24 april 2017

Hektisk helg

Det börjar bli lite löjligt det här med helgerna, dvs det faktum att man försöker klämma in så mycket som möjligt på 2 dagar.. Men så är det.

Fredagen kom mamma över och vi red ut en underbar sväng på ca 1.5 timme. Mycket skritt men jösses sån härlig runda.

Sedan tog jag med mamma till mitt jobb för att ta ner ett pallställ som min svåger ska ha. Ett hysteriskt skruvande, bärande och släpande till mitt hästsläp men nu är det tomt på jobbet. Åter till stallet, vid 20:30 och då åkte mamma hem och jag drog hem till mig.

Lördag skulle vara stallmöte men eftersom jag fick migrän fick jag göra dagen kortare än normalt. Åkte till stallet, mockade, mockade hagen, vägde massa hö och sedan åkte jag hem och sov.
För att vakna vid 17-tiden,superpigg, så det var till att åka till stallet, ta in hästarna och sedan drog jag med släpet och allt till Dalarna och svågern. Kom fram vid 21-tiden, tömde släpet, tog en kaffe och åkte hem igen..Kom hem kl 00:30..

Söndagen var jag uppe före tuppen och så stallet igen. Fodra, mocka, släppa ut hästar. Vidare till Åkersberga för att hålla lektion.. Sagolikt vacker väder ute, iskallt i ridhuset.


Hemåt och ta en paus i soffan med Ida.. Sedan stallet igen på eftermiddagen och då fick Theodór massage av Sara. Han har börjat haja att det här med massage är väldigt skönt, för han stod och njöt och poängterade/visade Sara var hon skulle peta på honom. Fick gott betyg av Sara gällande hans kropp så det känns bra. Fodrade och riggade automater för kvällen och sedan hemåt..

Det var den helgen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar