tisdag 4 april 2017

Helg, hovis, ridning, mocka hage

Helgen som var njöt jag i stora lass men tempot var som vanligt högt. Fredagen hämtade jag mamma hemma hos henne (då en av deras bilar var trasiga och båda föräldrar behöver bil) och sedan svischade vi till stallet. Där tog vi in hästarna, borstade och red på ridvolten. Mamma blev mäkta imponerad på Teo's tölt, då hon inte har sett oss i fullt träningsläge. Det var kul..

Kvällen sov hon över med Molle förstås och sedan upp på lördagen (tidigt, ansåg mamma) och drog iväg till stallet. Det blev lite mockande i boxen, ta upp gammalt hösilage från fodringsplatsen och så lite staketpinnar.  Hemåt igen för att ta igen oss och käka lite lunch..

Sedan stallet igen på eftermiddagen för att rida.. Vi tog en härlig runda, trots vädret, i skog och mark. Hästarna kändes ok och vi hade det trevligt. Därefter körde jag hem mamma och Molle, för att sedan åka tillbaka till stallet för att ta in hästarna från hagen och kvällsfodra.

Söndagen skulle det komma en tjej som ville se stallet så jag tog god tid på mig i stallet då hon skulle komma mitt på dagen. Jag mockade, vägde massa höpåsar och började mocka rent hästarnas vinterhage. Många kärror blev det.. Jag städade, snackade med en stallkompis och fixade. Men tjejen kom inte så jag åkte hemåt.. Då ringde telefonen, ca 10 minuter efter jag hade åkt, och nu stod den där tjejen och väntade på mig i stallet - ca 40min försenad.. Jaja, det fick en stallchefen ta hand om och gjorde ett bra jobb för tjejen flyttar in till oss i maj..

Väl hemma så bytte jag däck på bilen, satte på hästsläpet på kroken och tog mig en snabbdusch och lunch för att sedan åka tillbaka till stallet för att ställa släpet där. Drog vidare till kompis Annica och njöt av dagen på deras altan.. Vidare till stallet för att ta in hästarna och kvällsfodra och sedan hemåt.

Måndagen kom hovis och eftersom jag ändå var i stallet och ledig från jobbet, så passade jag på att mocka klart hagen.. Mamma kom över mitt på dagen och vi tog en härlig HÄÄRLIG runda i skogen med hästarna. Fikade i solen ute. Mockade vidare hagen och så var det kvällsdags.. Ta in hästarna och så kvällsfodra.. Pihuuu.. Lång dag i stallet..

Underbara dagar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar