fredag 17 februari 2017

Red i dagsljus

Vilken trevlig känsla det är när ljuset börjar hålla sig kvar på kvällarna.. Igår kom jag till stallet vid 16-tiden och gjorde lite tvärtom. Istället för att mocka, väga hösilage och göra ordning för nästkommande dag så blev det till att ta in hästarna, borsta, sadla, tränsa och rida. Det var ljust ute!!

Så Teo och jag övade på en grusväg - skritt med sidoförflyttningar, trav med serpentiner och så tölt.. Tölt tölt tölt tölt tölt.. Hitta takten, hitta tempot, aktivera bakdelen, lugn i handen. Han går bara bättre och bättre och blir starkare och starkare. Definitivt inge Brana-tölt ännu och jag tror han har bättre undertramp  men han har definitivt sämre framknä-lyft. 


Men han är faktiskt bara 4.5 år och har hela sitt liv till att träna upp sig och jag har stora förhoppningar för honom. Man måste inte ha WOW-steg från början - en hel del går att träna upp och muskla upp.. Brana såg inte heller vacker ut när jag fick henne, dock hade hon bra steg men mycket tränade jag faktiskt upp (heja mig!).. 

Och efter ett tag så tog vi även galopp. Han har en underbar rund galopp med mycket framåtgrip. Det är en dröm att galoppera med honom..  5-gångare kommer han bli, det känner jag. 
Trött kille, nöjd Anna som satt av och så gick vi hemåt tillsammans. 

Sedan blev det mockning, väga hösilage, bära hösilage till hagen, fylla på vatten i boxar och hage samt borsta av lille gubben också.. Och rigga kvällsmaten med timer. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar