onsdag 15 februari 2017

Cavaletti

Killarna fick jobba med mig på marken igår. Det blev longering för båda..med bommar.

Vilket Teo inte verkar ha upplevt tidigare för det var nog boaormar eller någon krokodil eller dylikt som låg på backen. Så jag fick faktiskt leda honom över ett antal gånger innan jag bad honom kliva över dessa farliga saker på backen helt själv..  Mycket tveksam och mycket arg på mig som lät honom tänka själv men till slut så gick han över. Vi bytte varv och så samma procedur i det varvet - nytt varv = nya läskigheter. Till slut kunde han trava över bommarna med bra sträck på benen utan att reagera över bommarna och då slutade jag. Duktig kille.. 

Och så tog jag lille gubben också. Han såg bommarna redan när vi kom in på ridvolten så han valde själv att skritta två varv och så la han sig i trav och valde själv att gå över bommarna.. Totalt odramatiskt och typ "jaha, var det bara det här vi skulle göra?" När Kjartan anser att han är klar i ena varvet så byter han själv och så travar han över bommarna med gott sträck på benen. Lite galopp ville han också göra men då valde han själv att gå innanför bommarna (det var ju travbommar, matte)..  En smart herre det här men konstigt vore det annars när han har levt 31 år.. 

Nöjda hästar, nöjd matte. Ska nog lägga in det här med bommar minst en gång/vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar