tisdag 14 februari 2017

Då är man medlem igen då

Jag blev Stormur-medlem igen det här året efter 3 års frånvaro eftersom jag ser ingen anledning till att vara medlem om jag inte tävlar - förlåt alla isisvänner men jag har inget annat behov av klubbar förutom tvånget att man måste vara medlem för att kunna tävla.

Så nu är jag medlem i Stormur. Jag noterade att de har gjort drastiska förändringar på deras hemsida, vet inte riktigt om jag gillar det men det är säkert enklare för dem att hantera.

Däremot är det konstiga förkortningar som jag inte förstår..  SDF och DF.. Nu har jag frågat Stormur om detta så får vi se om jag får något svar.

Jag har även försökt gå in på "IdrottOnline" för att se hur mitt medlemskap ser ut och hur jag ska lösa tävlingslicens.. Man ska tydligen gå in i ett annat system för att lösa licens enligt Stormur och detta ska presenteras av SIF i början på mars - så jag får väl vänta lite då..

Jag kommer inte in på IdrottOnline ändå eftersom jag inte har fått något lösen ännu.. Vilket man tydligen ska få av sin lokalklubb..

Sorry, jag tycker att det är stökigt nu.. Det är för många ändringar för fort..  Andra tävlingsnivåer som man ska förstå, andra klasser, annat tävlingssystem, nya inloggninsrutiner för att bli medlem och så nytt system för tävlingslicenser och så hänger varken lokalklubbarna eller SIF med - för i en hel del tävlingsproppar på SIF:s hemsida så vet man inte vilken nivå det är..

Jag förstår att det ska bli bättre senare.. men just nu.. tycker jag det är stökigt.

Japp - jag är tillbaka på tävlingsnivån igen!! Och kommer som alltid kommentera tävlingar, anmälningar, platser osv.. I am ba-ack... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar