fredag 21 oktober 2016

Älskar uteritter med mamma

Igår tog mamma och jag en sväng på våra svarta springare.. Jag fullkomligt älskar dessa turer med mamma.. Dels för att det just mamma men också för att vi har roligt tillsammans, Teo känner sig trygg med Kjartan och turerna är lagom långa, lagom tempo, odramatiskt och helt enkelt lagom.


Vi har några korta rundor som vi brukar ta, ibland kombinerar vi turerna som vi gjorde igår. Det blev lite grusväg, lite äng, lite skog, lite stubbåker, lite backe, lite grusväg, lite mera grusväg och så lite skog med backe (busbacke i full galopp) och så en stor härlig äng. 
Skritt, trav, galopp och så tölt för mamma och lite grisepass-träning för mig.

Teo växer det kan jag konstatera. Mina stallkamrater som inte ser honom lika ofta tycker han har fått längre ben och jag har noterat att tränset som jag har använt hela tiden börjar bli lite för litet.. Det sitter tajt under ganaschen och det tränset är mitt favoritträns (Rambo Micklem) och just där går det inte att spänna ut mer. Så det blir väl till att köpa ett annat träns snart..  Han känns högre också, jag antar att han brakade iväg på höjden när han fick mer grovfoder.

Jag önskar att mamma bodde närmare stallet så att vi kunde rida ihop mer eller mindre varje dag men jag får vara glad åt de stunder vi får tillsammans på hästryggarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar