onsdag 19 oktober 2016

Morgonfodra & Kvällsfoda

Min stallkompis och jag har roterande schema när vi fodrar våra hästar. Kompisen har 2 ston och jag har 2 valacker, så det är ganska enkelt att lägga schema eftersom vi har lika många hästar = lika många pass vilket då är ca 14 pass i veckan totalt, 7 pass var..

Och jag måste säga att det som är absolut mysigast är att fodra på morgonen. Man kan vara hur trött som helst när man kommer till hagarna men så möts man av hummande glada hästar som tycks säga "hej, åh så mysigt att du kommer.. jag har saknat dig "..


Det spelar ingen roll om det är spöregn, snökaos, storm ute - det är ändå extremt mysigt att komma till hagen och ge hästarna de färdigriggade hösäckarna och ge dem en liten klapp, lite kel och samtidigt känna igenom dem så allt är ok med dem. 

När man är klar i hagarna, vilket brukar ta max 10 minuter, så är man glad, avslappnad och laddad inför dagen. 

De har sannerligen magiska energikrafter de där hästarna.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar