torsdag 7 juli 2016

SM 2016

Nu håller SM 2016 på i Norrköping... Norrköping, Himmelstalund har verkligen en bra anläggning då de kan anpassa anläggningen efter behov, det är nämligen bara en stor gräsyta med en ovalbana, passraka samt en passraka till och en liten träningsovalbana och ridvolt. Sedan kan de bygga till stall, hagar, marknadsgata osv som det önskas eftersom det är en stor gräsplan.
Det finns också en stor camping i området som har både stugor, hus och yta för tält, bilar osv. Rent ut sagt - ett väldigt lyxigt ställe enligt mig.

Jag gläds åt alla som tävlar och njuter av att få hänga med på tävlingen via Liveresultaten - tänk vad livet var tråkigt utan liveresultat.. Live hittar ni här: http://smislandshast.se/Resultat/current.html

Men ack så det svider samtidigt.. inte det att jag inte får vara med på SM utan den här känslan alla tävlingsekipage har. Pirret i magen, tankar som "hur ska det gå?", "tänk om vi får till något riktigt bra" och efter man har ridit glädjen eller ledsamheten beroende på hur det har gått.. Och någon timme senare bara det där lyckoruset att man har gjort något roligt, utbildat sig lite mer och kom igen.. jag menar: man har tävlat på SM!!
Geadingakeppni-SM Mönsterås

Ovanpå allt det där som jag känner så är det ju också att jag tycker det är kul att ta med mamma på mina tävlingar. För hon följer alltid med! Det är något vi har gemensamt, hästarna. Hon tycker det är jättekul att hänga med på tävling och hon kan sitta i totalt regnkaos och ändå tycka att det är jättekul. Alla andra har med sig hästskötare men jag.. jag har med mig hundskötare. För det är det hon gör.. Hon är min hundskötare och naturligtvis min mentor, min glädjekälla, mitt stöd, min energipåfyllare. Hon vet hur jag fungerar och vi är ett bra team, hon och jag..

                 SM Geadingakeppni i Mönsterås                  
En Stormurtävling på Toftinge (tror jag)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar