fredag 8 juli 2016

Uteritt

Nu äntligen börjar förkylningen ge med sig..  det är något irriterande med en förkylning där man inte har feber eller inte är så pass dålig så man måste stanna hemma utan man är precis lagom förkyld hela tiden. Nåja, nu börjar jag bli frisk igen så glädjeandarna och energin hittade tillbaka till mig - så varför inte en uteritt??

Sadlade på Brana och tog med mig lille gubben som handhäst. Vi tog en lagom lång tur, innan alla bromsar hittade oss och vi höll oss till skritt, trav, tölt.. Jajamensan!! Jag får trava/tölta hela 10 minuter nu och öka på med 5 minuter varje vecka.
Om ca 4 veckor får jag lägga in lite galopp också - den ni! Inte alla som får galoppera inte.

Jag ser nu på Brana att hon har tappat mycket muskler. Tragiskt egenligen men jag visste att det skulle ske. Tidigare har hon varit rund och härlig på bakdelen längs med svansen men nu så är det bara fritt fall från svansen och ner.. Ryggen är ännu fin, tack och lov så de musklerna sitter kvar men de där "krafta-på-musklerna" från baken, de har försvunnit.

3 dagar kvar till klinikbesök..

Vad hoppas jag på att få höra?? Jo, FRISK förstås. Att jag kan sakta men säkert kan öka på tempot varje vecka och börja träna.  Jag vill inte höra att hon måste sprutas igen för att hon är liiite oren.. Då får vi nog ta ett snack om framtiden, hur jobbigt jag än tycker det är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar