måndag 19 oktober 2015

Stallhelg och IKEA

Men vad händer med helgerna egentligen?? De är långa, intensiva, massa stallande men ändå försvinner de lika fort som de kommer..

Fredagen red jag på volten, Brana gick sagolikt bra - vi övade lite volter, skänkelvikningar och efter ca 20 minuter så slutade jag. Varför fortsätta när hon går så underbart bra?!

Lördagen blev en lång härlig stalldag.  Jag började med att morgonfodra och sedan drog iväg till Bogesund för att hålla lite lektioner. Underbara duktiga elever och deras duktiga hästar.
Efter det så tillbaka till mitt stall där målet var att byta ut el-trådarna i hagen så Helene, Nilla och jag gjorde ett riktigt teamwork med att en drog ut nya tråden ur rullen, en tog bort tråden från staketet och en av oss satte dit nya tråden på "knorrarna". Det gick fort och nu har vi rejäl ström i hagen. Sedan red vi ut på hästarna tillsammans en liten runda, en liten mjuk uppvärmning för Brana och Svipa för sedan drog vi på dem lite boots, på med träns på Kjartan och ut igen. Nu var tempot helt annorlunda! Högt, mycket galopp och tölt. Jag skrattar jämt på dessa turer då det är en härlig känsla att ha en liten gubbe galopperandes bredvid som handhäst medan jag galopperar på Brana och ser Ida studsa i min jacka, sniffandes efter nya lukter. Ida är ,tack och lov, väldigt fartglad och sitter totalt blickstilla i min jacka.
Sedan var klockan 17 och då blev det en liten kvällsfodring och hemåt.

Kjartan passade på att gå in i nya brudarnas hage, när de inte var där, och sniffade på deras bajs.. Det luktade intressant...

Söndagen blev också en morgonfodring och sedan iväg till mamma & pappa för att åka till IKEA. Där köpte jag lite nya gardiner, tittade på julsakerna, fick inspiration om hur rum/kök kan skapas och sedan till Börjes för att inhandla lite handskar till mig.. och eltråd.. Lite lunch hos mamma och därefter till stallet igen för att rida Brana. Hon hade lite träningsvärk så det blev ett enkelt joggningspass på ridvolten.

Hemåt och så upp med alla gardiner, pimpa hemmet lite inför hösten och så var klockan 00:00 och dags att sova..

Vad händer med helgerna? Var tar de vägen??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar