onsdag 23 januari 2019

Träningshästar

Jamen nu händer det grejer!! Helt plötsligt ska jag få 2 träningshästar till mig.. Från typ "jag har inget att göra" till "nu är jag överfylld med arbete".. Roligt!!

Det blev full rulle på mig och Therese då vi har haft det rätt bekvämt i vårt lilla stall med massa tom yta men nu blir det ändring på det. Vi måste installera boxdörr (som vi tog bort i vintras) och ta bort alla krokar och annat i boxen (som sattes upp för sisådär 3 veckor sen) och så meka till en vägg i boxen och galler. Hagen är tack och lov klar.

Hästarna är av lite olika kvalité. En medelålders  häst som har varit lite skadad som nu håller på och rehabas konditionsmässigt och muskelmässigt. Sedan är det en unghäst som ska börja ridas in i april.
Mycket spännande och väldigt roligt.

Så just nu, ligger mitt hästsökande på is eftersom jag kommer få fullt upp..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar