måndag 21 januari 2019

Fotomodell

Teo fick igår vara fotomodell för min kompis dotter som går i en fotoskola. Så vi hade bestämt tid och så dyker de upp, tjejerna som ska dels fota och dels agera modell...  i träningsoverallsbyxor, gumpaskor!! Ehh, det är -10 grader ute och ca +4 i stallet. Undrar vad de tänkte på..

Men, tjejen med gympaskorna fick låna ett par bättre skor och så knatade vi iväg bort en bit över åkern. De hade gett direktiv på miljön, så det fick bli en liten skogsdunge. Jag hade med mig en filt medan tjejerna hade en väska med lite prylar..

Sedan riggning av kamera och så fick jag helt plötsligt agera assistent åt fotografen. Hjälpte tjejen som skulle sitta på Teo med att ta av alla kläder (!!!) och sedan sätta på sig sin vackra studentklänning hon använde på sommaren. Kan ni tänka er?!
Tunn, söt, ärmlös klänning i -10 grader
Jag själv stod med tjocka vantar, tjock jacka, tjocka byxor, rejäla vinterskor, mössa...

Tur att jag inte behövde agera modell, säger jag bara. Ställde Teo enligt kravet från fotografen, riggade klänningen så den draperade rätt runt benet och så ställa mig ur vägen. Hon fotade och fotade, kollade och fotade.. Till slut sa fotografen att det var dags att rigga om Teo så då fick faktiskt tjejen som satt på Teo lite värme då jag slängde på henne filten.. Ställa om Teo, rigga kjolen igen, fluffa Teos man och svans och så försvinna ur bilden..

Veva runt med armarna och låta så Teo skulle fästa blicken på rätt sätt mot kameran. Efter ca 30 minuter så var fotografen klar och vi kunde låta tjejen som satt på Teo få på sig lite kläder. Behöver jag säga att hon frös??

Jag tog en liten "off-the-record" bild från andra sidan.. Tycker synd om tjejen som sitter på men även hon är fotograf, så det kanske är bra att de får känna på hur det är att vara modell..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar