måndag 2 juli 2018

Vila, mkt nu

Nu får Teo ca 1 veckas vila.. Inte mycket men jag tycker inte om att låta hästar vila på sommaren, hellre när det är lerigt och hemskt ute. På sommaren finns det så mycket risker med att låta hästar vila, det är fetma, fång och annat dumt. Men nu får han en paus på ca 1 vecka eftersom han har jobbat så hårt hela tiden och varit så duktig.

Jag har dessutom ett hysteriskt tempo på allt annat, t ex jobbet - därav att jag inte hunnit med att blogga.

Både Kjartan och Teo mår bra och de njuter av gräset, solen och sällskapet av sina två andra kompisar.
Men det är ibland 2 flockar i flocken. Som igår.. Då var de andra två långt bort i hagen, tillsammans medan Teo stod och väntade på Kjartan som pysslades om av mig utanför hagen. När Kjartan kom in så gick de två till vattnet och struntade totalt i de andra två. Rätt komiskt. Att även hästar blir påverkade av vilka de tas in med och hanteras av.. Jag tar ju oftast in Kjartan och Teo ihop och när jag handhästar så är det Teo jag rider och Kjartan springer med.

SÅ, nu tar jag en liten vecko-paus från blogg och annat..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar