fredag 20 juli 2018

Dags att börja träna!

Teo har vilat ca 3 veckor nu och jag satte honom på vila mestadels pga vädret. Det är helt enkelt för varmt för att rida, enligt mig. Men han fick vila även för att han behövde en paus, bara vara häst en stund, få sina muskler att koppla av och läka ev. skavanker som har uppstått.

Men.. jag ser ingen förbättring på vädret, det verkar vara soligt och kokhett hela tiden och jag är ridsugen!! Så, NU sätter vi igång igen. Kanske lite lättare träning men jag vill vara igång 100% lagom till min semester - som jag har i mitten av augusti. För jag kommer träna massvis under min semester, sån är jag, det brukar bli 2 till kanske t om 3 ridpass per dag.

Så igår passade jag på att bada bort all semesterkänsla på båda. De fick en rejäl dusch, jag var dock väldigt sparsam med vattnet med tanke på att det inte har regnat på länge, och sedan var de rena och fina i åtminstone 1 timme.. Tills de kom ut i hagen och rullade.

Blir väl några ridpass tillsammans med Kjartan också som handhäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar