fredag 8 december 2017

Det går bra nu...

Jag vet inte riktigt vad som har hänt men just nu, den här veckan, så har det gått otroligt bra med ridningen.

Igår red jag på volten eftersom voltarbetet är lite eftersatt då volten inte har varit den bästa att träna på. Men det har varit fruset hela veckan och så regnade det igår vilket gjorde volten rätt bra, hård under och lite mjuk ovanpå - perfekt underlag med andra ord. Lite blött var det väl men det är det överallt när det regnar.

Så Teo och jag övade på volter, sidvärtsrörelser, åttavolter, trav, tölt, galopp, skritt. Vi tränade och tränade och jag märkte inte att det regnade, jag noterade inte blåste, jag kände inte av att jag hade tränat i ca 45 minuter - det bara flöt på och vi var i "zonen"..

När det gick som bäst så avslutade jag. Det kändes så bra och Teo var så samarbetsvillig och det är då man ska avsluta träningen - bästa berömmet till hästen - AVSLUTA. Då noterade jag att det regnade och att jag var ganska blöt.

Tillbaka med killen i boxen, borsta av, klappa om och så åka hem. Skön vecka - även om det blir sent i stallet varenda dag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar