måndag 18 december 2017

Träning och mys

I lördags var det späckat schema för mig.. Utsläpp av killarna, mockade box och så vidare för lektioner på morgonen och vilka underbart duktiga elever. Det glittrade om ekipagen och även jag fick sådan där magpirr för att det gick så otroligt bra för dem.

Sedan vidare till Annica & Per för en liten fikastund och snack.. Vi träffas på tok för sällan - det är mer träff via mobilen.. Jag måste verkligen skärpa mig med den här sociala biten.. Jag gillar ju att träffa dem!!

Sedan vidare hemåt för en liten mini-paus och därefter tillbaka till stallet där Therese fick träna islandshäst-ridning på Teo igen. Kanske inte den bästa hästen att lära sig rida islandshäst då även Teo håller på och lär sig men vad ska man göra? Har man inte fler ridbara hästar så får det bli den man har.

Therese har alltså tagit bort sin stora häst tidigare och funderar på att köpa ny häst, vilket numera lutar mer och mer åt islandshäst. Inte alls dumt, enligt mig. Den häst hon ska köpa ska kunna de vanliga sakerna samt vara lugn och trygg då även hennes dotter ska kunna rida hästen och vad passar då bättre än en islandshäst?! Så, vi letar faktiskt...

Men - lektionen då. Den gick bra. Teo skötte sig fint och Therese skötte sig fint. De fick trava, tölta på en väldigt isig paddock (som Therese tyckte var läskigt men Teo brydde sig inte) och öva på volter, tempot, kroppen och förhållningar. Svettig Teo och svettig Therese efteråt.

Söndag åkte jag med mina föräldrar upp till Ockelbo för att se till huset, stänga igen, tömma på värdesaker och bara njuta. -9 grader och strålande solsken med snö på backen.. mm, jättemysigt.


1 kommentar: