onsdag 24 juni 2015

Midsommar

Då har den beryktade midsommaren kommit och passerat. Tänk att vi svenskar kan bli så hysteriska för en liten midsommar..  Det ska handlas och gå på systemet och färdas till lantställe och sedan ätas, drickas, dansas. Ungefär som julafton fast mitt i sommaren.

Själv ägnade jag mig åt det jag älskar. RIDA och HUSET. Dock med halsont på torsdagen..

 Nilla & Jag var ute och red på självaste midsommarafton, fast då på morgonen. Det strilade ner lite regn, varmt var det, fåglarna kvittrade och hästarna mös. Kan det bli bättre?? Ja, förutom det faktum att jag hade ont i halsen då..


Sedan på eftermiddagen började jag att måla..  jag trotsade ont i halsen och jobbade på rätt hårt.

Fredagen blev ungefär samma visa. Måla hela dagen, trotsade snorig näsa, ont i halsen och körde på. Så länge jag inte har feber så stannar jag inte upp.. Och så red Nilla & Jag på kvällen.. Underbart att få rida på sin lilla dam

Lördagen så blev det samma sak. MÅLA! Jag målade från 8 på morgonen till 11 på dagen och sedan KLAR!!! 

Från det här... juni 2014
 Till det här.. Augusti 2014
 Till det här maj 2015
 För att slutligen hamna här..  Midsommarhelgen 2015

Efter detta.. så tvättade jag rent penslar och stoppade undan allt och sedan började jag känna mig rejält sjuk.. och vi snackar feber, muskelvärk, ledverk, ont i halsen.  Stackars Per & Annica kom över på dagen för att träffa mig lite men jag var inte så roligt sällskap.. Lite lunch intogs och därefter åkte de hem.
OCh då blev jag sängliggande i några dagar.. 

Nu är jag igång igen så gräsmattan fick sig faktiskt en liten klippning också. Då dök en oväntad gäst upp ur gräsmattan. Trevligt med paddor (?) i gräset.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar