måndag 16 mars 2015

Husplaner

Jag håller inte enbart på med Brana nuförtiden.. Jag har ju köpt hus förra året och det tar en hel del tid.. Tid, eftersom detta hus i grund och botten är väldigt välskött, men som har fastnat kvar i 80-talet några år..  Plus att det har varit ett sommarhus.. 

Förra året, när jag flyttade in, var en hektisk tid. Då behövde huset göras beboligt. F.d ägarna hade lämnat huset ostädat, vilket innebar ett massivt arbete för mig.. och mina föräldrar.  Det blev till att tömma hela huset på alla möbler (det stank rök om allt) och sedan målades allt om i hela huset, badrummet fick ny toalett, ny duschkabin, nytt kakel, nytt golv.. Träd fälldes, varmluftspump installerades, värmekabel till vattnet sattes in, altan fick nytt golv osv. osv..  Det är så mycket som är förändrat så jag minns knappt allt.. 
Det blev en rejäl uppfräschning, kan jag säga.


Så här ser det inte ut längre men så här såg det ut i början..

Det här året ska jag ta det lite lugnare och njuta av året med huset. Det blir lite lättare arbeten såsom:
1. Bygga nytt tak till altan & Måla där inne
2. Isolera vinden
3. Göra klart värmeledning till rören under huset
4. Dränera lite bak
5. Kapa ETT träd vid parkeringen
6. Byta tak till gångbron på baksidan
7. Rensa baksidan
8. Kapa ved..... alltså har 1 meters stockar men det ska bli ved också.
9. Ta ner presenningskjulet
10. Om tid finnes.. Måla huset rött med vita knutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar