måndag 9 juni 2014

Huset..

Oj oj oj som vi har kämpat med mitt nya hus. Visst, det var inflyttningsklart från början men som alla andra vill man förändra lite när man flyttar in. Jag kan säga att ALLT i huset fanns kvar, från smutsiga kalsonger i tvättkorg till mat i kylen. Det var inte så fräsch.. Annica, Sofia, Nilla och hennes man hjälpte till första dagen med lite enklare sysslor men sen kom mina föräldrar och då hände det grejer!!

Jag har hälsat på många grannar som har vinkat mig till staketet och pratat lite och berättat om huset och dess ägare. Det verkar bo mestadels singelkillar(?!?!) här.. 

Mina föräldrar och jag har tömt hela huset på allt som fanns där, slängt massvis men en del småsaker har jag behållit. Målat tak, lister, socklar, väggar, fönster samt kapat en hel del träd, klippt gräsmatta, städat altan+pergola, inhandlat nya möbler och förstås slängt ännu mera saker. Nu är sovrummen klara samt vardagsrum. Det som återstår är köket och det fixar jag själv nu under veckan samt badrummet, som jag inväntar elektriker och sen blir det nytt tak, nytt golv och kakel på väggarna samt tvättmaskin i slutet på den här månaden..
Jag har "kört skiten" ur mina föräldrar för de har fått jobba i 6 dagar från 8 på morgonen till ca 23 på kvällen och de har leende bara fortsatt jobba på. UNDERBARA FÖRÄLDRAR!!

ps: Vill man se större bilder så klickar man bara på dem..
                                                  
                                                Så här såg det ut före tömning och målning.

                                                             Så här ser det ut nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar