fredag 13 juni 2014

Elektriker

Idag hade jag elektriker i huset..Han skulle installera stickpropp till tvättmaskin och min framtida toalett (en förbränningstoalett) samt en jordfelsbrytare för hela systemet. Det gick inte så jättebra.. Jordfelsbrytaren löste ut så fort han slog på strömmen.. Så jag har alltså något fel med det elektriska i huset (mus tuggat på kabel, feldragning till stickpropp, för mycket belastning) och nu krävs det lite spårning genom hela huset, alla kontakter, ledningar och utomhus där ström finns. Inte alls roligt.

Det som dock var roligt var när elektrikern frågade mig om spisen gick lite halvknackigt.. Joo, var mitt svar. Den går lite dåligt, har lite dåligt kräm i sig, antagligen behöver jag köpa ny.. Hans svar? "Du kanske bör se över så att alla proppar till spisen fungerar först.." *skrattar hysteriskt* En av propparna var tydligen trasig så den bytte han också. NU borde spisen funka bättre.

På köpet gick min dammsugare sönder också, min tredje faktiskt på 2 år. Vad gör jag med dammsugarna?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar