måndag 16 juni 2014

Arbetshelg

Det har gått i arbetets spår den här helgen.. Först var hela familjen hos brorsan och hans familj där vi gav honom hans födelsedagspresent = arbetskraft. Så vi röjde, fejade och klippte i deras trädgård, tycker nog att det blev rätt fint. När jag väl kom hem så klippte jag gräsmattan, sågade plankor och donade.. Varför sluta arbeta när man har farten uppe?

Samma bror och hans fru kom över på söndagen för att fixa mitt elfel som elektrikern i fredags inte hade tid med..Min bror är alltså auktoriserad elektriker. Det tog ca 1 timme, lätt fixat enligt honom men otroligt svårt och läskigt för mig (har stor respekt för el). Tydligen hade de som installerade proppskåpet och elen fuskat lite - på 80talet - och gett mitt hus någon typ av kortis när man satte in jordfelsbrytare så efter att ha skyddat kabeln (som skulle vara skyddad från början) så var det problemet löst. Nu har jag säkert hem med jordfelsbrytare..
Sen utbildade han mig även om hur spisen fungerade.. *fniss* Jag är ingen expert på hällspisar och har aldrig påstått det heller men genom att föra reglagen över maxläge så blev det max storlek på plattan.. Hur skulle jag veta det?!? Har alltid haft gamla hederliga plattor förut. Men nu sparade han in både elektriker och ett köp av ny spis.. Suveränt med syskon!

Nilla & hennes man kom över på middag på kvällen och fick se mitt hus' ansiktslyftning.. Tror de tyckte det var fint..

Ikväll ska Brana och jag till Evidensia för att försöka utreda senskadeproblemet.. Svullnaden har gått ner så nu ska de nog kunna se bättre inför framtidens prognos.. Håll tummarna att allt går bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar