onsdag 28 juni 2023

Morgonridning

 Jag är, som de flesta vet som känner mig, inte förtjust i sommar. Det är knallvarmt, insekter, hårt i backen, för mycket gräs (eller för lite) och bara.. blääää.. Men, å andra sidan, det är nu man kan bygga hemma, fixa och preppa överallt, vila från stalljobb mm, så allt är väl inte dumt med sommar.

Men det här med ridning plågar mig på sommaren. Jag tycker helt enkelt det är för varmt på dagarna/kvällarna att rida. Man svettas kopiösa mängder och jag blir fysiskt dålig, mår illa, svimfärdig. Så vad gör man? Jo, jag går upp klockan 4 på morgonen för att vara i stallet ungefär runt 04:30 och sedan tar jag in min lille pålle och rider på morgonen. Det är magiskt underbart! DÄR vinner sommaren.

Lagom svalt, ca 13 grader, lite kylig och fuktig luft, fåglar kvittrar, inga bilar och allt är så där magiskt morgonvackert. Då trivs jag. Så Teo och jag jobbar på mornarna, sedan tar jag en dusch i stallet för att därefter åka och jobba i härligt luftkonditionerat klimat, för att sedan åka hem och dona hemma. 

Igår jobbade vi med galopp på ridvolten, idag blev det tölt på grusväg och åkerslinga. Teo går just nu väldigt bra, känns fint det här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar