torsdag 25 juli 2019

Vila & Pimpa hus

Hästarna vilar den här veckan, dels pga vaccination och dels pga att jag har halva familjen hemma hos mig som pimpar min framsida. Jag kan lova att de gör ett superbra jobb!!

Jag skrev en liten lista till dem i början av veckan och så får de succesivt stryka allteftersom det är klart..  Så här såg den ut i början av veckan..

Prio
Vad
1
Plattsättning gångväg upp till ytterdörr
2
”Mur” vid infart parkering. Muren ska vara innanför staketet
3
Trappan gångväg upp till ytterdörr
4
Bygga yttre altan
5
Sätta upp hängrännan gångbro-altan
6
Byta en sektion plasttak gångbro-altan
7
Kontrollera och/eller Sätt fast ventilationsrör taket..
8
Bygga barriär för katterna så de inte kommer in vid pumphuset eller under gångbro-altan
9
Bygga klart lådan till toa-tunnan ute.. Om möjligt, isolera med frigolit
10
Plantera klätterväx
11
Bygga 2 lådor till klätterväxterna
12
Flytta pion på norrsida till framsida. Flytta pion nedanför isolerad altan till framsida
13
Fräscha upp växt i stenmuren vid flaggstången
14
Flytta eller ta bort staket vid den där stenmuren vid flaggstång. Sätt upp hönsnät nedanför berget.
15
All jord vid gångbro norrsida, ta bort, ge till klätterväxter, ge till blomma vid mur samt fyll på jord på framsidan (om det blir kvar jord)
16
Ta alla gärdsgårdspinnar som ligger på backen och bära till vedlagret
17
Ta ner parabol och x-tra grej på andra sidan. Sätta upp parabol vid berget mellan förråd och vedförråd. Slänga x-tra grejen.

Jag tror att de har gjort nästan allt.. Några punkter har jag raderat då jag inte ville ha dem gjorda (man kan väl ändra sig?!). Det är punkt 8-9 som är kvar. Punkt 15 kommer bli klart idag.  Punkt 5 & 17 har jag tagit bort då jag inte ville ha det åtgärdat.

Så medan jag åker till mitt vanliga jobb så håller de på och kämpar hemma hos mig, på deras semester.. Jag säger bara: WOW!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar