onsdag 24 april 2019

Tävling i helgen

Nu äntligen kan man börja tävla för nu känner jag att vi båda är ganska redo! Första tävlingen i år blir Sleipnir Vår på söndag. Det blir en tidig morgon kan jag lova. Min första klass, T3, börjar 08:50.  Jag är först i den klassen så det blir intressant. Har inga stora förhoppningar i just T3, vi är inte superbra på töltandet ännu men det blir en nyttig träning för både Teo och mig.

Däremot V2 har jag lite större förhoppningar då hans skritt, trav, galopp är väldigt fina. Jaja, vi får se. Ibland så skiter det sig totalt och det får man acceptera.

Roligt ska det dock bli och jag älskar verkligen Sleipnir då man allt finns precis vid banan. Man har sin bil och tranport där, m a o all packning och så kan hästen stå i en liten hage precis vid bilen. De är snabba på stället också, härligt folk och bra bana. Så jag ser fram emot den här tävlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar