söndag 16 september 2018

Teo levererade!!

Men jösses vilken häst jag har!! Underbar kille.. Vi börjar med det roligaste.. JAG & TEO VANN!!
 
I V5, vilket är valfritt tempo tölt, arbets- till mellantempo trav, skritt, galopp.
Poängen:
Tölt: 5, 5.5, 5. Vilket gav slutpoäng: 5,17
Trav: 6,0 rakt igenom.
Skritt: 6, 6, 6.5. Vilket gav slutpoäng 6,17
Galopp: 6.5. 6, 6.5. Vilket gav slutpoäng 6,33
Totalen: 5,92
 
I T8 (valfritt tempo tölt, byt varv, valfritt tempo tölt) så kom vi på 7:e plats!!
Poängen:
5, 5.5, 5.0. Slutpoäng: 5,17
Andra varvet 5,0 rakt igenom.
Vilket gav slutpoängen 5,09
 
Jag har glömt bort (nästan) hur otroligt skönt och roligt det är att tävla på såna här tävlingar som inte har så höga prestationskrav som t ex nationella har. Man kommer dit, placerar bil plus släp vid ovalbanan, bygger en hage bredvid transporten, tittar på alla, fixar lite fika, njuter, snackar och sedan rider fram, tävlar lite, snackar lite och tar hand om hästen. Underbart kul.
 

 
Det tar bara 2 timmar till Sleipnir så ingen tid för mig att åka. Teo åkte hem på lördagskvällen och så tog vi tillbaka honom på söndagen. Han var pigg, nästan för pigg på uttagningen men otroligt trevlig, villig.. Lugn som en filbunke mellan heaten och laddad till tänderna vid uttagningarna.
 
Domarna berömde honom för hans fina exteriör och hans fina gångarter och takt. Jag är såå stolt.. Kan säga att jag var rejält taggad på att vinna i fyrgången så jag kämpade rätt rejält.. och det gav utdelning. Fick fint täcke, presentkort och vacker rosett.. Duktiga duktiga Teo
 
Min uppladdning till den här tävlingen var perfekt och på själva tävlingen så var han perfekt. Det enda jag behöver justera är att få honom mer taggad på dag 2.. och lite mindre taggad på dag 1..
 
 
 

1 kommentar: