onsdag 2 december 2015

Isabell red Brana

Igår var det ca 1 månad sedan Isabell kom över och red Brana, så naturligtvis dök hon upp igen igår. Vi har nämligen bestämt att hon ska rida Brana en gång i månaden, både för hennes skull och för min skull.  Isabell får lektion av mig på en väldigt välskolad och fin häst (om jag får säga så själv) och jag får se hur min lilla dam rör sig under ryttare. Det är en bra vinst-vinst för oss båda.

Det var kallt igår, inte jättekallt men eftersom det även är rått ute så blev det kallt. Isabell och hennes mamma (och min vän) Annica dök upp på kvällen och då fick Isabell helt enkelt fixa Brana helt själv, eftersom jag inte mådde så bra. Borsta, sadla, tränsa, bootsa.. Rida :-)

Lektionen var ganska enkel. Åttavolt, flytta bogen, tempoväxlingar, minska volten.. Ungefär så. Isabell har på bara några gånger hittat tillbaka till sin fina sits igen, perfekt lodrät sits i alla gångarter. Sånt gillar jag. Det faktum att hon suger åt sig information som en liten fuktig svamp gillar jag också - det är så lätt att utbilda såna personer så länge man säger korrekt hela tiden.  Utbildar jag fel - så lär hon sig fel.

Det är rätt fascinerande med Isabell.. Jag säger åt henne en sak EN gång och det sitter kvar hos henne för alltid. Snacka om vara en perfekt elev som har passionen för hästar och rider utmärkt. Tänk vad hon skulle kunna utbildas till, så länge hon har intresset för något - veterinär, djurvårdare, equiterapeut, ryttare - ja det måste inte vara hästintresse men nu vet jag att hon gillar hästar så....

Brana gick fint med Isabell. Taktrent, fin form, fint undertramp och fina förflyttningar. Det ser helt enkelt bra ut..

1 kommentar:

  1. Alltid roligt att komma och kika när Issa rider Brana. Det ser riktigt bra ut :)

    SvaraRadera