måndag 21 december 2015

Mycket hänt under helgen..

Jösses så mycket man försöker klämma in under helgerna! Nu var det kanske inte så jättemycket men det var högt tempo rakt igenom. 

Lördag kom Mamma till stallet medan Pappa åkte vidare till mitt hem. Mamma red Kjartan med Nilla & Svipa som sällskap och så gick jag med voffarna en bit med dem. Sedan drog de på ett tempo som varken jag eller hundarna hänger med i så då vände vi..  
Mamma tog jag sedan med hem och vad möts jag av om inte det här:
 

Ett tävlingsskåp! Mamma har lekt arbetsledare och Pappa har utfört. I rätt färg också så det matchar både bil och släp.. Underbart. Nu slipper jag kånka prylar fram och tillbaka utan kan ha mina saker i skåpet hela tiden. 

Bjöd föräldrar på lunch och sedan åkte de hem. Jag drog till stallet för att ta in hästarna osv.
Ida passade på att hitta en "ny" säng i stallet.

Sedan hemåt och då ville Ida inte riktigt gå in så då fick hon vara kvar ute.

Och på tal om Ida så har hon fått en ny, eller rättare sagt 2st, fina röda tröjor som jag har sytt.

Kjartan fick en ny medryttare under julen. Lilla Alice vars häst Robin Hood har skadat hoven.

Så några dagar under julen ska hon rida Kjartan. Hon provade honom i söndags och det gick väldigt bra.

Och så njöt jag hemma, ute, av värmen. Det är inte klokt att det kan kännas som vår i luften men så är det. Jag sågade lite ved och studerade hemmamiljön för att planera bygge, mark, och hur jag vill ha det i framtiden. Noterade att min klängväxt ute har börjat sätta löv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar