fredag 17 april 2015

Kjartan & Brana

Branas ben börjar äntligen minska i storlek. Svullnaden försvinner gradvis och värmen i benet verkar också försvinna.. Det kan ha något att göra med att hon går i mindre hage, utan Kjartan i hagen plus att det finns mer att äta i hagen. Hon studsar fortfarande omkring i hagen men kanske lite mindre?  Nåja, det ser bättre ut och vi ska på återbesök den 13 maj.

Kjartan mår gott, lite ont i fötterna pga att han har "kalle-anka"-framhovar och vi missade sulor den här gången. Min hovis kommer snart, ska sko och sula damerna och passar då på att slänga på ett par sulor fram på honom. Jag får hålla mig till ridvolten och gräsbana när jag rider/handhästar/longerar honom tills han får på sig ett par sulor. .

Brana verkligen HATAR Kjartan just nu.. Det är full attack mot honom när jag handhästar honom så nu får jag nog börja rida honom eller longera honom.. Det går inte riktigt längre att jobba med de båda tillsammans.

Jorå, Kjartan duger ibland.. När Brana är brunstig...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar