tisdag 21 april 2015

Ljus+Värme = Mygg

Det är faktiskt ganska skönt med värmen som kommer nu och solen! Underbara solen..  
Det enda som är tråkigt är det faktum att jag inte kan tävla ännu.. Inte på hela året får jag och Brana tävla.. Jag får ju inte ens trava på henne, jättetråkigt.. Förra året hade jag kunnat tävla på SM men då gick hon sönder..

Mamma & Jag var på SM 2013. Det var varmt och soligt. 

Med den här underbara värmen och solen så kommer de förhatliga myggorna. Vi har extremt stora myggor runt stallet och de kommer förstås in i stallet, perfekt miljö - vindstilla, gott om blod, medelvarmt.. Det är mycket myggspray som förekommer i stallet just nu. Inget bra spray dock.. Skulle behöva något rejält myggmedel men alla som är "bra" är giftiga och förbjudna att använda i Sverige.

Fascinerande var det igår kväll att gå och lägga sig när det var ljust ute.. Det börjar sannerligen bli sommar....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar