måndag 14 juni 2021

Ridning, myggor

 Jajamän, jag har ridit i helgen men inte hela tiden. 

Fredagen fick Teo vila eftersom jag själv fick hem föräldrar för nu håller vi på och river förrådet. Så jag och föräldrar tog ner hela taket, jag stod på taket och tog ner tegel, bär/ströläkt och så tjärpappen och därefter själva trätaket, medan pappa tog emot allt jag tog ner samt tog bort en massa bitar inne i förrådet och mamma tog bort spikar ur trävirket samt bar tegel. Pihuu, riktigt bra jobb!

Lördagen fortsatte vi med demoleringen och det gick väldigt bra! Efter halva dagen åkte föräldrar hem och jag tog det lugnt i några timmar. För att sedan åka till stallet och rida på volten. Teo går vansinnigt bra just nu, jag kan inte säga det alltför ofta för det här är något jag måste minnas när vi har det lite motigt. Vi övade en liten stund men jag avbröt ganska snabbt eftersom det gick så bra!

Söndagen var det stallet och släppa ut alla hästar, eftersom mina killar ibland får sova inne på sommaren. De blir rätt trötta av att vara ute dygnet om och ibland kan det vara gott att få sova inne, utan insekter (nåja, inte lika många i alla fall) och slippa vara på tårna utan lugnt och fint sova i sin box och känna sig trygg.

Sedan hemåt och fortsätta med demoleringen. Altanen, eller vad man nu ska kalla det, tog jag bort och ena kortväggen.  Sedan blev det mys-söndag med sol, vila och mat. Senare på eftermiddagen åkte jag till stallet då vi hade sommarmys. Så gott som alla i stallet dök upp och vi hade en mysig stund utanför stallet med massa gott-gott som vi alla hade bakat och tagit med oss. Otroligt härligt gäng det här i stallet! 

Sedan blev det ridning! Samma känsla som tidigare. Teo går vansinnigt bra, det blir bara bättre och bättre för varje dag. Steget blir bättre, viljan högre, lyften trevligare och han känns riktigt PÅ! Myskänsla.. 

Sedan ut i hagen, efter lite avspolning och myggspray. Det är riktigt riktigt mycket mygg just nu, jag misstänker att det beror på allt regn med inslag av solsken som gör att myggorna trivs riktigt bra det här året. Inte alls kul. Solfari är nästan svart pga alla myggor.. Blääää. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar