fredag 11 juni 2021

Volten

 Väldans så sena kvällar det blir nuförtiden i stallet. Jag åker hem runt 20-21 varje dag. Men det beror mycket på att det är så varmt och jag fixar helt enkelt inte att rida när solen gassar som värst.

Natten till torsdagen fick grabbarna sova inne, de var rejält trötta efter att vara ute dygnet om och ovanpå det värmen och insekterna. Så de fick ta en paus inne vilket jag tror de uppskattade. 

På eftermiddagen när jag kom till stallet fick jag alltså börja med att mocka och sedan in med grabbarna. Borstade av Teo och så red jag på volten och makalöst så fint Teo går just nu. Riktigt bra tölt med god hållning. Slutade nog efter en 30 minuter, eftersom det gick så bra och sedan lite avspolning av häst och så fick han pausa lite i boxen. Solfari fick lite kärlek och avborstning och sedan ut med båda.

Kom hem vid 21-tiden och mötte grannen på vägen och vi snackade en stund. Även han tycker att jag är borta hela tiden så jag kanske behöver ta åtminstone 2 dagar i veckan där jag inte pysslar med hästarna utan mer bara åker hem. De mår ju bra i hagen och kommer inte klaga på att matte inte dyker upp. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar