onsdag 14 april 2021

Grusväg

 Jag var såå trött igår. Riktigt supertrött men självklart åkte jag till stallet efter jobbet och tog hand om hästarna. Kom faktiskt till stallet rätt sent, mockade, hämtade in pållarna och drack sedan lite te innan jag drog ut på grusvägen och drog en runda. Det blev några små pauser längs med grusvägen, lite fotbad för hästen (finns en liten pöl som är rolig att skvätta runt i) och lite skrittpauser. Man glömmer bort pauserna! Det här att skritta mellan träningarna och ge hästen lite snabb återhämtning, bara 2-5 minuter räcker. Jag har börjat med ngt nytt också, Teo får en liten godisbit av och till, bara för att säga "nu var du duktig och fortsätt så". Jag vill att han ska vara glad när jag rider och inte konstant övertalas eller drivas framåt. På det här sättet blir han lite gladare och vill mer när man har fått en liten gobit i munnen.

Solfari fortsätter att sköta sig underbart bra nu, typiskt. Nu när jag planerar och har bokat in kastrering så är han en riktig ängel. Kan inte undvika att fortsätta fundera på om jag verkligen ska kastrera honom..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar