torsdag 29 april 2021

Feberfri, kedjefri

 Ahh, sååå skönt det är med valacker. Jag trodde aldrig jag skulle skriva så men jösses så skönt det är med valacker. Solfari har blivit så lätthanterad! Han bits inte, stegrar inte, steppar inte, bryr sig knappt om andra hästar förutom vanlig nyfikenhet. En helt vanlig enkel valack. Gick väldigt fort tycker jag med testosteronfri häst. 

Nu är han feberfri också och svullnaden är nästan borta

Han och Teo kommer överens, de accepterar varandra men inte mer än så. Teo har återvunnit sin makt och "äger" allt i hagen, styr alla.. 

Men jag skulle verkligen vilja ha 2 valacker till i hagen! De behöver bli en liten flock och hagen behöver det. Synd att ingen vill stå här, jag misstänker att det beror på att de flesta vill ha lösdrift. Vi är ett bra gäng, vi står i en liten del och driver själva men det finns ett jättehärligt gäng (numera) i storhäststallet, så det är ingen brist på folk eller ridsällskap. 

Numera leder jag Solfari utan kedja också. Yeyy! En stor grej för mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar