tisdag 28 juli 2020

Vi är på G & Rid-app

Nu har min stallkompis och jag verkligen kört igång med våra hästar! Vi har varit lite lata under den varmaste tiden, eftersom ingen av oss gillar värme och tycker inte det är superkul för hästarna att jobba hårt i 28 graders värme.

Men vi har nu äntligen startat, eller vi har ju startat för några veckor sedan. Nu rider vi rejält och ett ganska högt tempo. Jag jobbar med tempoväxlingar i tölt och min stallkompis jobbar med trav/galopp. Teo har en superbra kondis nu märker jag, för när jag rider hemåt så går han på med rejäla steg och vill nästan tölta på..

Min stallkompis har en sån där app som loggar vilket tempo man rider, hur länge osv. Den är ganska exakt, kanske lite felaktig ibland när vi töltar men den stämmer väldigt bra. Och med den så noterar vi att vi rider ca 1 timme per gång, skrittar mellan 15-20 minuter och resten av tiden är tölt, trav och galopp. Kan starkt rekommendera appen. Den heter Equilab och är gratis och finns där appar finns.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar