fredag 24 juli 2020

Tillbaka in i rutinerna

Då var man tillbaka på jobbet! Underbart med semester men jag gillar mitt jobb och jag gillar rutiner. Så nu sitter jag här, ensam på jobbet då alla andra fortsätter med sin semester.

Så vad har hänt under min semester då???

  • Staket har monterats upp på tomten, en liten bit till.. Snart klart med hela tomten.
  • Altanfönster målade
  • Tomten rensad på skräp
  • Ny ytterdörr istället för balkongdörr
  • Trappa reparerad till förrådet
  • Ved i stora lass kapade
  • Storstädat hemma
  • Ny liten hylla i köket för lite oljor och sånt
  • Solstol målad och snart klädd
Lilla kökshyllan som jag monterade upp. 

Husets nya staket

Min nya inre ytterdörr

I stallet har det också hänt saker.
  • Ridit som en toka på Teo. Han går makalöst bra nu
  • Solfari är mer och mer hanterad och kan numera ledas och lyfta på hovar - måste tänka på att hovslagare måste kunna verka honom.
  • Vi har tyvärr blivit tvungna att dela på flocken. Sólfari och min stallkompis svarta kom inte riktigt överens (ungefär som Teo och den svarta förut), så det blev hårda lekar som gick över till fajt. Väldigt många småsår varje dag och till slut en morgon, var Solfari biten över hela kroppen och många jack efter sparkar på benen och den andra hade också rätt rejäla sår.  Så vi måste förlita oss på varningen och nu är de särade. Teo och Sólfari går ihop och stallkompisens hästar går ihop men de går inte tillsammans längre - och lär fortsätta så här.. De kan nosa på varandra och se varandra men inte röra varandra mer än så.
  • Städat stallet har vi gjort också, så nu doftar det rent och fint.
  • Köpt 2 pallar spån, billigare att köpa hela pallar än styckebalar.
  • Förberett oss för nästa häst som kommer snart. Ja, vi får en stallkompis till. Men mer än så säger jag inte förrän hästen är installerad - mycket kan hända men planen är att hästen kommer den 1 augusti. 
Teo och Solfari kompisar (än så länge)

Ida och jag njuter i hagen

Nyspånat. Underbar doft av nystädat stall och nyspånat

Väldigt varmt att rida på sommaren. Men underbart roligt


Mellan allt det är har jag hunnit vila, njuta och lekt med Ida. Haft en riktigt skön semester!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar