onsdag 13 maj 2020

Snart 6 år!!

Vet ni att det är snart 6 år sedan jag flyttade in i mitt hus?? Det är inte klokt hur fort det går och som jag stortrivs i mitt hus!! Förändrat är det, men grunden densamma och jag tror att de gamla ägarna (som tyvärr har gått bort) tycker om förändringarna.. För en gång i tiden, så dök den gamle herren upp på altan mitt i natten - fråga mig inte hur, jag såg honom och han vinkade.

Så här såg det ut när jag köpte huset
Så här ser det ut nu

På tal om 6-års jubileum.. Nu är det alltså 6 år sedan jag flyttade in till det stall jag står i nu. Mycket har hänt i detta stall.. Allt från att Brana, Kjartan har fått galoppera till de evigt gröna ängarna, Theódor och Sólfari har kommit, till hagbyten, nya stallkompisar, gamla stallkompisar som har flyttat, ett nästan tomt storhäststall till ett ganska fullproppat stall och fullständiga krig i storhäststallet till någorlunda fredsläge,  till ommöblering i sadelkammaren osv osv.
Jag har dock haft samma boxar, slitit med samma hage, bytt tråd 3-4 ggr i denna hage och njutit av grusvägs-ridning många många gånger.

Om jag gillar stallet?? Stallet i sig i slitet, ganska stort behov av en rejäl uppfräschning men ett gammalt och trevligt stall. Hagarna är hårt använda men trevliga och ridvolten lite väl tung men helt ok. De som driver stallet kunde vara mer närvarande men som sagt, de håller inte på med hästar och har andra jobb, så jag misstänker att de bara underhåller stallet med akuta ärenden.. Stallet passar min plånbok och skulle jag inte trivas eller se att hästarna trivs, så skulle jag inte stanna kvar och eftersom jag är kvar, så trivs jag och de hästar jag har haft...


Både hus och stall består så länge inget allvarligt händer!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar