onsdag 6 maj 2020

Leda och Ridning

Solfari och jag fortsätter vår resa med att bli hanterade. Igår så blev det fortsättning på röra framben, fungerade utmärkt och kunde t om lyfta framhovar och hålla dem en liten stund. Massa massa beröm. Sedan tänkte jag att "äsch, jag kan leda själv", så jag gick först ut med honom ner till hagen med Teo och stallkompis bakom oss. Gick UTMÄRKT!! Han är en riktigt självsäker men mjuk individ det här..

Teo och jag jobbade på ridvolten. Han har blivit rätt tjock just nu pga att han äter snabbast och får mest då han är ledaren i hagen. Det är inget jag kan göra något åt nu förutom att träna mera, vilket jag har börjat med. Vi jobbade med tölten igår och han gick riktigt riktigt bra! Sedan den där magiska galoppen på liten liten volt i kort kort tempo.. Det känns som om man hoppar hinder i varje språng, jösses vilka höga lyft han gör i galoppen - galet roligt. Ska filma ikväll och hoppas ni kan få se det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar