fredag 31 januari 2020

Snösulor

Näe, det här året var ett riktigt dumt år att ha snösulor på killen. Dumt för det har varit mer lera än snö i hagen samt det kostar ju.. Jag försöker alltid hålla nere kostnaderna, men fortfarande hästens bästa gäller, och att köpa snösulor kan verka löjligt lite på det stora hela men många bäckar små...

Snösulor kostar för mig ca 280kr för 4st. Löjligt lite men det är ju inte bara det som jag tänker på utan det faktum att Teo går i hagen och får ett sug i hovarna pga all lera och blöta. Han hade mått mycket bättre utan sulor!

Så efter den 20 februari får han gå utan sulor.. och då kommer det minsann bli snöstorm!! För visst är det så att det alltid blir tvärtom när man planerar saker. Fast jag kan nog fixa egna snösulor om jag måste, så det är nog inga problem.

Jag pratade faktiskt med en stallkompis om det här med kostnader. Att man hela tiden funderar på om man verkligen har råd med den där pizzan som kanske kostar 120kr eller om man ska låta bli för att pengarna ska gå till hästen istället. Det är dyrt att äga häst men som sagt, allt är värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar