måndag 26 mars 2018

Det var helg va??

Men vad hände?? Helgen kom och försvann lika fort, jag märkte knappt att det var helg..

Teo har börjat gå upp i vikt?! Hur han nu kan göra det på bara några kilon grovfoder men upp är han på väg och det är inte bra. Jag har sänkt det jag kan gällande foder utan att jag själv mår alltför dåligt och går han inte ner nu med hårdare träning så blir det solo-hage.. För jag vet att han äter mer än han ska, då han äter fort och är ledare i hagen, och det är inte ok..
Så han kanske äter totalt 3kg frukost+2kg lunch+1 kg insläpp+2kg kväll (8kg).. När han egentligen borde äta 1,5+0,75+1+2=5,25kg. Så i värsta fall - blir han en solohäst

 
Ja, vad har jag gjort då? Mockat hage, hållit lektioner, varit på Ikea, pimpat altan, ridit..


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar