fredag 23 mars 2018

Influensa

Jahap, då fick jag den också, den härliga influensan. Det brukar vara runt 5-6 år mellan mina influensa-drabbningar och då brukar det avslutas med maginfluensa också. Jag fick nog en lättare släng av maginfluensa men vanliga förkylningsinfluensan har jag haft.. 40 graders feber, ledvärk, huden gjorde ont, huvudvärk - perfekt.

Det är då man upptäcker vilka underbara kamrater man har!! Kärlek till er.. Båda mina goda vänner & mamma hörde av sig med frågan: "Kan jag göra nåt? Ska jag åka och sköta om dina hästar? Ska jag handla nåt och komma och leverera det till din dörr?"..  Ni är för söta..
Therese tog hand om pållarna, mockade, släppte in/ut, fodrade - fy bubblan så skönt det är med att vara 2 som tar hand om hästarna..

Ida njöt av att ha matte i soffan, stilla, varenda dag, även om jag märkte att i sista dagen började hon nog tycka det var lite väl mycket slöande och började buffa på mig för att hon ville leka.
Nu är jag redo igen för livet och längtar till stallet.

Jag tror att nästa helg, lagom till påsk, försvinner 2 stora hästar från storhästkollektivet. De har sagt upp sina boxplatser och flyttar till andra ställen. Sedan blev det då bara 4 stora kvar.. Och nästa månad flyttar en till ner till Skåne så då blir det bara 3 hästar kvar.

Jag har fått frågan om jag vill slå ihop mina påsar med de stora kollektivet men där har jag sagt nej.. Jag har helt andra "krav" på hur man sköter hästar och stall, så jag vet att det inte kommer fungera. Plus det faktum att jag har köpt automater som sköter det mesta åt mig och islandsflocken går ute dygnet om mycket tidigare osv.. Det finns många skäl..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar